Monday 9 June 2008

Helg raport!

Halla dar igen,
Jag har haft en trevlig, och nagot langre-an-vanligt helg.
I Torsdags var jag namligen och halsade pa en av vara projekt, for mammor och barn. Eftersom det ligger mycket narmare hemma an vad kontoret gor tog jag semester halva dagen och akte hem nar jag var klar dar. Jag hade tankt mig en harlig familje eftermiddag i solskenet, kanske ga och gunga lite eller sa. Men nar jag val kom hem slocknade Alex nastan genast, och det gjorde faktiskt jag och David ocksa, och vaknade inte forren vid fem tiden. Lite synd pa en san skon dag, men vi behovde det val allihop.
I Fredags hade vi sim lektioner, ja, det heter faktiskt sa, fast 'eleverna' ar mellan nyfoddingar upp till ca tre. Sa mycket lara sig att simma blir det val inte, men Alex tycker absolut battre om det nu an han brukade.
Efter det traffade vi vara kompisa och lekte i parken in Charlton, och sedan gick vi till lekparken, men Alex somnade och fick ater igen inte gunga, nar han vaknade borjade det regna och dessutom borjade det bli ganska sent.
I Lordags halsade vi pa Robin och hans mamma och lilla syster, ja hela ganget var dar, och det var sa lange sedan vi sags allihop sa det var jatte kul. Alex borjar bli riktigt social, men han forstar inte att de andra barnen ar lika vingliga som han, sa ibland blir det lite grat nar han vill krama dem och de ramlar omkull.
Sa vi hade ratt mycket for oss i helgen, pa Sondag tog vi det dock lungt, och det var nog bast av allt!
Vi har blivit mygg stuckna allihop, jag varst naturligtvis men Alex har rivit sonder ett bett pa orat, sa de det har blivit lite inflamerat, men Farmor tog honom till doctorn nu i formiddags, sa han har fatt salva. Annars ar allt bra med lilla skrutten, och med oss andra ocksa, och nu har vi ju bara tva arbets veckor fram tills semestern, det ska bli sa skont!

1 comment:

LenaL said...

Så härligt det låter! Och att ni fick vila upp er lite också, det kunde ni säkert behöva. Stackars lille skrutt som fått myggbett, hoppas infektionen ger med sej snart.

Taskigt med gungningen (oj, så många n och g det blev!) hoppas han håller sej vaken nästa gång det ska bli av :-)

Ser att du fått vänt bilden i förra inlägget, så bra att du fick kläm på det.

Ha det så jättegott och kram till er alla tre!