Thursday 29 November 2007

Antligen Torsdag!

Och den har veckan kom den inte en dag for tidigt! Naval, jag gav mig hem tidigt i Tisdags, men det tog jatte lang tid, sa jag kom inte hem forren 20 over sju, sa David hann inte till matchen i alla fall. Det var ju lite surt, for jag far ju snallt stanna har tills sex i kvall, och nasta Torsdag, i alla fall for att 'jobba igen', om man nu kan saga sa nar det knappast finns nog med jobb for halften av de timmar jag far betalt for, men det tanker jag ju inte beratta for chefen precis. Han ser mig sitta har och skriver sa det rycker om fingrarna, och da ar han nojd. Dessutom lyckades jag komma in forsent i morses, for mitt manads kort gick ut i gar, och jag glommde kopa nytt, och jag hade inte pengar till bussen sa jag fick ga hem och hamta. Men jag skulle vilja papeka for mina kara lasare (Storebroren till exemple) att jag inte gommde Davids sasong billjett, men jag tror att han eventuellt misstankte det ett tag, den hittades under stereo banken, om jag skulle ha gomt den skulle det varit pa nagot stalle som verkade mer naturligt att den skulle ha varit pa.
Men jag gick och kopte lite klader igar. En fin svart troja, jatte bra till jobb, vardag och fest, tankte jag, och den ar mujk och skon. Jag verkar mest ha sommar trojor, och nog for att jag ar optimist, men anda... Dessutom hade jag bara en jobb duglig top ren, och den maste stryckas, och David har inte gjort det. Ocksa kopte jag ett par jeans, dom ar jatte fina, men lite langa i benen. Jag tycker det ar konstigt att ingen som bestamer storlekarna pa klader i affarerna har lagt marke till alla korta, tjocka maniskor som finns. Lang och tjock far man tydligen vara dock. Hursom helst, inget som inte kan losas med schysta klackar. Na nu far jag val faktiskt se till att gora nagonting latt arbets relaterat. Om jag hittar nagot.

2 comments:

LenaL said...

Så bra att du fått tag i lite kläder, trots allt! Synd att David inte kom iväg till matchen, men om jag förstått saken rätt förlorade de så det var väl kanske inte lika eländigt som om ifall de hade vunnit.
Länge leve Internet när man sitter på jobbet och inte behöver / har lust att jobba! Problemet är att jag egentligen har lite för mycket jobb att göra, ett evigt dilemma, det där!

Jag roar mej friskt med Ravelry, också. Berättar mer om hur du kommer in där i ett mail.
Ha det jättegott!

Ståålfågel said...

Vad skönt att du har massa slötid på jobbet! Perfekt blogtid eller allmän internettid!

Hoppas ni har det riktigt bra nu allihopa! Och att vädret är lite bättre än här!