Wednesday 7 November 2007



Jaha, sa ar man har pa jobbet igen, i dag verkar vara en varre dag an de flesta. Ett hotel har inte fatt sin betalning som de borde, och pa nagot sett resulterade detta i att jag fick mig en forelasning av finans chefen, om saker jag inte pa nagot sett kan paverka. Sedan har mina jobb e-mails varit inblandade i en ganska rolig svangom har. Efter en vecka av att inte pa nagra e-mails sa har det vissat sig att mitt tillfalliga konto har vidarbefodrat mail tills mitt fasta konto, som sedan har vidar befodrat dem till ett konto en temp hade, och de har sedemera blivit skickade till ett konto som tillhor en tjej som slutade har for ett par veckor sedan och som dessutom jobbade for en annan avdelning. Jag ar litte sma purken och forsoker nu fordriva lite tid fram tills jag kan ta lunch. Jag hamtade min stick bok, 'First Knits' fran svar-far i morses nar jag lamnade Alex, och jag tog faktiskt med mig stickningen i vaskan i morses, sa jag ska forsoka komma igang med det igen.


Nu lyckades jag med att fa ner bilden, vet inte vad jag gjorde for fel innan.

2 comments:

LenaL said...

Usch en sån dag du haft! Hoppas innerligt att det blir lugnt och sansat idag.

Hur i hela världen kan det bara bli så med e-mailen? Verkar totalt obegripligt och fruktansvärt irriterande!

Chefer har en tendens att vara obehagliga på ett eller annat sätt. Själv har jag en som brutit benet och sitter med gips och kryckor inne på sitt rum och VRÅLAR och SKRIKER: Efter kaffe, efter nytt kaffe eftersom det första blivit kallt, efter nya pennor, efter tippex, efter papper han vill ha, om papper han vill bli av med, blir upprörd som ett barn när han ätit upp alla kakor, FAAAN, ÄR DET INGEN SOM HANDLAR PÅ DET HÄR STÄLLET???
Fast i normalt tillstånd brukar han vara ganska behändig att hantera. Han begriper absolut ingenting av det som sker på kontoret, så säger man att man inte hinner så köper han det rakt av. Väldigt praktiskt.
Ha det så jättebra denna sista arbetsdag den här veckan.

Kram

Ståålfågel said...

Åh, så du stickar, eller kanske just börjat? Imponderad blir jag i alla fall! Japp, mail som snurrar är galet jobbigt. Använder inte min jobbmail om jag inte måste, så nu belar jag ut min privata till kollegor. Krånglar så mycket mindre på det viset!