Tuesday 13 November 2007

Segt som sjutton i dag har. Har ingenting att gora, och eftersom min chef ar borta det mest denna veckan sa har jag inte ans orkat forsoka se ut som att jag jobbar. Men i alla fall har jag fatt maten bestalld. Och nu har jag bara en och en halv timme kvar. Sa pa jobb fronten hander det igenting. Pa hemma fronten flyter saker pa, vi har fortfarande sma saker som maste inforskaffas, men det borjar narma sig. Alex har bestamt att han ska halla i maten sjalv nar han ater, vilket ar jatte bra nar det ar frukt bitar och sant, men inte lika bra med pureer och grot. Han hade somnat nar jag kom hem i gar, det ar lite jobbigt nar jag bara ser honom pa morgonen. Nu ar jag ju ledig nasta vecka, sa da far vi ju lite tid tillsammans i alla fall. Jag borde forsoka ta mig in till ambassaden nagon gang, men det tar i mot att ta vagnen pa tunnelbannan och jag vill ju inte lamna honom med nagon nar jag nu har ledigt. Men jag maste verkligen byta namn pa passet, jag har namligen bestallt biljetter till Sverige i mitt nya namn. Dessutom behover jag ID i det namnet.
Jag har ocksa kommit pa att jag har ratt mycket att sta i fram tills jul, nastan varje helg ar det nagot pa G. Nu pa lordag ska jag och Alex pa ett ars kalas, hos en liten Svensk tjej. Helgen efter ska jag ut med Svenska mammor pa middag, sen kommer mina foraldrar over, och den 8nde ar det jul fest med David's jobb. Och jag har bestamt med mina andra 'mamma kompisar' att vi ska ga ut pa en tjej kvall innan jul ocksa. Kul alltihop, men lite mycket pa en gang. Men sa ar det val vid jul. Na val det ger mig val anledning att kopa lite klader kanske! Nagot maste jag ju ha pa mig. Na val, jag far val ater ga till att flytta runt papper lite gran.

2 comments:

LenaL said...

Länge leve Internet så man har något att pyssla med när det blir för långsamt och tråkigt på jobbet! Full rulle på hemmafronten i alla fall, verkar det som. Hoppas ni får rikigt kul på alla träffar och kalas!
Är det för sent för dej att åka till ambassaden den 3/12? I så fall kan vi ju hjälpas åt på tunnelbanan.
Ha det jättebra!

Ståålfågel said...

Massa svenska vänner du har! Fler än vad vi har här i skogen, blir nästan lite avis!
Jobbigt det där det låter att behöva fixa alla papper när man byter namn. Kanske inget man tänker på innan, men det verkar vara ett visst bök. Fast kanske ändå lättare så, än att heta Lundblad i London?